|
Першу композиційну групу відкриває
статуя кріпачки з немовлям на руках, відомої під
назвою "Катерина", оспіваної Т.Г.Шевченком в
одноіменній поемі. Довго й наполегливо шукали
Н.М.Ужвій, яка позувала для цієї фігури, і М.Г.Манізер
найбільш виразний варіант. Спочатку героїня охоплювала
голову правою рукою. Цей жест передавав відчай,
але був надто однозначний, не розкривав багатогранний
шевченківський образ. Намагались показати
Катерину в русі. Нарешті знайшли найкраще
пластичне рішення -- жінка зупинилась, пригортаючи
дитину до грудей. Як у Т.Г.Шевченка:
|
|||||||||
Катерина - втілення чарівного образу жінки-матері. В ньому знайшли свій вираз не тільки горе, але й чистота, почуття власної гідності, гордість. На прекрасному обличчі жінки - задумливість, скорбота, глибокі переживання легли зморшками поміж брів. Лініями, що вільно ллються , плавно переходячи одна в другу, скульптор ліпить об'єм, передає красу материнських рук з трепетними пальцями. Дещо узагальнено вирішена хустка відтінює тонко модельоване обличчя з легкими тінями на чолі, щоках; і жіноче обличчя здається живим, рухомим. Глибина перевтілення Н.М.Ужвій в роботі над образом, можливо, допомогла скульптору знайти форму пластики -- м'якої, натхненної, доступної, здавалося б, лише мармуру. Монументальна трактовка фігури в цілому підказана вирішенням всього пам'ятника. Композиційна пауза між статуєю Катерини та наступними скульптурами підкреслює її самотність, підсилює трагедійне звучання образу. Слідом за поетом актриса і скульптор підняли образ Катерини до широкого узагальнення... |
Запрошуємо до Харкова
| Мiська влада
| Подорож по Харкову
| Що,Де,Коли
Загальна iнформацiя | Харкiвський регiон | Подорож по сайту | Iнтернет |